47/24 Návrh dopravní sektorové strategie pro období 2024-2033; T:15.3.2024

Ministerstvo dopravy předkládá Dopravní sektorovou strategii, 3. fáze – Střednědobý plán údržby, rozvoje a financování dopravní infrastruktury pro období 2024–2033 s výhledem […]

Ministerstvo dopravy předkládá Dopravní sektorovou strategii, 3. fáze – Střednědobý plán údržby, rozvoje a financování dopravní infrastruktury pro období 2024–2033 s výhledem do roku 2050(dále jen „DSS 3“). Strategie vychází z předchozí Dopravní politiky ČR pro období 2014–2020. DSS 3 definuje zásady pro efektivní a kvalitní zajištění provozování existující dopravní infrastruktury a obsahuje principy pro určení prioritizace připravovaných rozvojových klastrů (dopravních tahů) při konkrétní výši finančního rámce. Strategie definuje strukturu klastrů a projektových balíčků, vyhodnocuje stav jednotlivých částí klastrů a prioritizuje je na základě multikriteriální analýzy. Cílem prioritizace klastrů sestávajících z jednotlivých dílčích projektů je zajistit přednostně nejvýznamnější potřeby ČR v rozvoji dopravní infrastruktury. V rámci hodnocení vlivů na životní prostředí byl identifikován negativní dopad na lokalitu Natura 2000 v souvislosti s projektem RS 1 VRT Hranice na Moravě – Ostrava – Svinov. V souladu se zákonem o ochraně přírody a krajiny lze koncepci schválit pouze v případě, že neexistuje variantní řešení bez významného negativního vlivu (a je zvolena varianta s nejmenším možným vlivem), pouze z naléhavých důvodů převažujícího veřejného zájmu a až po stanovení nezbytných kompenzačních opatření. Materiál poskytuje popis a porovnání dvou veřejných zájmů nezbytných pro schválení DSS 3 v souladu s legislativou.


Připomínky zasílejte prostřednictvím přiloženého formuláře na adresu pripominkovani@komora.cz nejpozději do 15. 3. 2024.