středa 22. ledna 2025

Pravidla VCCR

Pro koho je soutěž určena?

Pro subjekty působící v cestovním ruchu:

  • krajské úřady
  • města a obce
  • organizace destinačního managementu
  • sdružení turistických regionů
  • profesní svazy
  • cestovní kanceláře
  • hotely a další ubytovací zařízení
  • lázeňská a wellness zařízení
  • zahraniční turistické centrály
  • další komerční i nekomerční subjekty z oblasti cestovního ruchu

Obecná pravidla platná pro všechny soutěžní kategorie:

Přihlašovatelem může být jakýkoli veřejný či soukromý subjekt, který má autorský vztah (práva) k projektu.

Každý projekt může být přihlášen pouze do jedné soutěžní kategorie.

Jeden projekt není možné přihlásit několika přihlašovateli, resp. každý projekt může být přihlášen pouze jedním přihlašovatelem.

Jeden přihlašovatel může přihlásit více projektů a do různých soutěžních kategorií.

Přihlašovaný projekt byl realizován, uveden na trh, nebo byl inovován v letech 12/2023 až 12/2024.

Definice kategorií

NEJLEPŠÍ TURISTICKÝ PRODUKT

V kategorii se hodnotí:

  • nápaditost a kreativita produktu,
  • úroveň zpracování materiálů, které produkt reprezentují
  • využití infrastruktury cestovního ruchu
  • propojení několika služeb či provozovatelů
  • zapracování nabídky tradičních / certifikovaných regionálních produktů
  • oslovení a způsob komunikace produktu k cílové skupině,
  • jazykové mutace (pokud je produkt určen i zahraničním návštěvníkům)
  • obchodovatelnost produktu (četnost jeho využití cílovou skupinou)

INOVATIVNÍ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE

V rámci kategorie se hodnotí:

  • efektivní oslovení cílové skupiny
  • zohlednění aktuálních trendů nejen v online komunikaci (efektivní využití umělé inteligence, zapojení influencerů, komunikace na sociálních sítích, speciální eventy a další…)
  • nápaditost a kreativita kampaně
  • typy využitých prostředků komunikace v kampani a jejich vzájemné propojení
  • úroveň zpracování materiálů, které kampaň reprezentují
  • doložitelné statistiky ke kampani (zvýšení počtu návštěvníků, statistiky z online prostředí a další…)

Vzorové materiály kampaně nebo jejich fotodokumentaci (např. dokumentace proběhnuté outdoorové kampaně) je nutné připojit jako přílohy k elektronické přihlášce.

NEJLEPŠÍ E-PROJEKT (web, mobilní aplikace, technologie…)

V kategorii se hodnotí:

  • kvalita a užitečnost informací
  • kvalita zpracování projektu/komunikace
  • grafické zpracování
  • inovativnost technologického řešení
  • intuitivnost navigace a ovládání (uživatelská přívětivost a použitelnost)
  • efektivita využití umělé inteligence
  • inovativnost služby, uživatelská a komunitní otevřenost (diskuze, sociální sítě apod.)
  • uzpůsobení pro mobilní zařízení (mobil/tablet)
  • přístupnost informací pro handicapované (zrakově či jinak postižené) uživatele
  • vnitřní provázanost informací v rámci projektu

K hodnocení v této kategorii jsou přizváni i odborníci z oblasti vývoje a tvorby on-line komunikací a portálů.

NEJLEPŠÍ PROJEKT UDRŽITELNÉHO TURISMU

V kategorii se hodnotí zejména:

  • přínos projektu k ochraně životního prostředí
  • přínos projektu k udržitelnosti cestovního ruchu (předcházení, nebo zmírňování overtourismu, snižování uhlíkové stopy, podpora místních komunit, zmírňování disparit atd…)
  • podpora spolupráce mezi subjekty cestovního ruchu
  • kreativita a inovativnost projektu
  • efektivní využití technologií v rámci udržitelného rozvoje
  • praktické zohlednění principů ESG (environmentální, společenský a správní aspekt)

Termíny

Příjem přihlášek do všech kategorií probíhá do 31. 1. 2025
Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 14. 3. 2025 na veletrzích HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025.

Pokyny pro přihlášení

Doprovodný text (popis projektu) může mít max. 5 tis. znaků včetně mezer. Buďte maximálně výstižní a popište pouze konkrétní přihlašovaný projekt.

Přílohy k přihlášce:

Veškeré přílohy prosíme zaslat přes www.uschovna.cz

Do sekce přílohy prosím vložit odkaz na Úschovnu.
Do zásilky máte možnost připojit až deset příloh. Ty mohou obsahovat náhledy tiskovin, kreativní vizuály, fotodokumentaci propagačních produktů či proběhnuvších kampaní, audio a videospoty, podcasty. Neboli vše, čím chcete váš projekt prezentovat. Přikládejte pouze ty materiály, které souvisí s přihlašovaným projektem, ostatní materiály budou vyřazenyNepřipojujte žádný popis projektu, takový materiál bude vyřazen (k popisu projektu slouží pole Popis projektu).

Kontakt pro více informací:

Iva Bendžalová

Email: iva.bendzalova@cot.cz

Telefon: 606 066 386

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...