Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Městská karta Prague Visitor Pass tento rok zaznamenala rekordní zájem ze strany turistů. Prague City Tourism letos prodala více než 40 tisíc karet. Meziročně dosáhla 80% nárůstu prodeje. Nejvíce ji využívají turisté z Německa, USA, Itálie, Velké Británie nebo Španělska. Díky kartě objevují i místa mimo centrum. Narostl také prodej u vícedenních karet.
Turisty nejnavštěvovanější místa s kartou Prague Visitor Pass jsou Pražský hrad, Staroměstská radnice nebo třeba Židovské město. Míří však ale i ve velké míře mimo centrum, a to například do baziliky sv. Petra a Pavla na Vyšehradě, Zoologické zahrady Praha, na Žižkovskou věž nebo třeba za uměním do galerie DOX.
„Oficiální městská turistická karta je již zavedeným produktem, který turistům usnadňuje jejich pobyt v metropoli, protože mají vše prakticky na jednom místě – na kartě či v aplikaci. V průběhu příštího roku navíc zapojíme i turistická místa ve Středočeském kraji, jako je například chrám sv. Barbory nebo Kostnice v Kutné hoře. Turisté tuto širokou nabídku aktivit jistě ocení,” říká náměstek primátora pro kulturu a cestovní ruch JUDr. Jiří Pospíšil.
Podle aktuálních dat vzrostl zejména prodej u vícedenních typů karty Prague Visitor Pass, a to jak u 72hodinových karet, tak u karet na 120 hodin, což podporuje motivaci návštěvníků zůstávat v hlavním městě déle.
„Jsem velmi rád, že karta je jakýmsi nástrojem k tomu, abychom přiměli cestovatele v Praze zůstat déle a prodloužili tak jejich pobyt. Je vidět, že turistická nabídka, kterou karta v sobě zahrnuje, je pro návštěvníky velmi atraktivní. V současné době držitel kartu může uplatnit na více než 70 akceptačních místech,“ říká předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a zároveň dodává: „Karta Prague Visitor Pass má za sebou nejúspěšnější rok a jsme rádi, že jsme vytvořili takto propracovaný systém, ve kterém je zapojeno tolik míst. Výnosy z prodeje karet ve velké míře využíváme pro kompenzaci zapojených turistických atraktivit.“
Tento rok společnost Prague City Tourism také zavedla možnost fyzické karty vrátit do oběhu a recyklovat je. Stejně tak narostl počet uživatelů, kteří dávají přednost aplikaci oproti fyzické kartě, a to až na 44 %.
Prague City Tourism společně s Operátorem ICT, který se podílel na jejím vývoji a technicky kartu spravuje, nabízí návštěvníkům Prahy kartu již třetím rokem. Součástí je i mobilní aplikace. Kartu mohou turisté zakoupit online na samostatných webových stránkách a v mobilní aplikaci, či osobně v jednom z 6 turistických informačních center. Cena karty se odvíjí od typu pasu, který lze zakoupit až na 120 hodin.
Další důležité informace naleznete na síti X @PrgCityTourism nebo LinkedIn Prague City Tourism.