Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského a Jihočeského. Druhou regionální zastávkou tak pokračoval třetí ročník žebříčku, který si klade za cíl odměňovat ekonomicky úspěšné a stabilní firmy ve všech čtrnácti regionech České republiky.
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou soutěže – o pořadí firem rozhoduje Diamantový index, který na základě objektivních ekonomických ukazatelů, jimiž jsou Nárůst tržeb, Nárůst aktiv, ROE a Běžná likvidita, vyčísluje společnost Dun & Bradstreet. Hodnotí se poslední tři roky (v letošním ročníku tedy léta 2020-2022), každý samostatně a každý jinou vahou.
Stáhněte si kompletní výsledky
DIAMANTY 2024_PLZEN_KOMPLETNI VYSLEDKY
ZobrazitDo žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v České republice, které splňují obrat 100 mil. Kč až 5 mld. Kč, mají veřejně dostupné účetní závěrky za poslední tři roky a jejich konečný vlastník je minimálně z 49 % český. Kvalitativním kritériem je schopnost firem dostát závazkům, což znamená, že hodnocená společnost nesmí být v likvidaci či insolvenčním řízení a současně nesmí být evidována jako nespolehlivý plátce/osoba s pohledávkami státu či dalším subjektům. Vyloučeny jsou také firmy působící ve specifických oborech podnikání – finanční instituce, výrobci zbraní, výrobci a distributoři pohonných hmot a paliv, sázkové kanceláře a organizátoři hazardu.
Generálními partnery žebříčku Diamanty českého byznysu 2024 jsou společnosti Renomia a Alukov, záštitu letošnímu ročníku udělila Hospodářská komora České republiky a České vysoké učení technické v Praze.
Hlavními partnery jsou ADAX Fond firemního nástupnictví, One family office, Zdravé stravování, Nobless czech, Unicredit Bank a Studio Lhotský, partnery pak Havel & Partners, Maserati Praha, Fenix group, Moore Czech Republic, Stasto Automation, Trustav, Inten group, Lom Praha, vinařství Vajbar a Fosfa / FeelEco.
Mediálními partnery jsou magazíny Be the Best, Komora, Estate a publicistický portál Komora plus.
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská Síň slávy. „Chtěli jsme vedle ekonomických výsledků ocenit i společenskou odpovědnost, tedy nejrůznější nefinanční aspekty podnikání. Dlouhodobě se věnujeme českému podnikatelskému prostředí a vidíme, co média často opomíjejí – totiž že ty úspěšné české firmy a jejich majitelé si velmi dobře uvědomují, že nežijí ve vakuu. Starají se o udržení hodnot v čase, někteří podporují tradiční obory, jiní inovují, vychovávají mladé mistry svého oboru, kladou důraz na ochranu přírody a vlastně všechny část svého úspěchu věnují na rozvoj regionů i celou řadu aktivit, na které se ze státní pokladny peněz zákonitě nedostává. Jsme zkrátka přesvědčeni, že i toto zasluhuje ocenění a uznání,“ představuje letošní novinku spoluzakladatelka a jednatelka pořádající komunikační agentury COT group Eva Frindtová.
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy oceněné v Diamantovém žebříčku získávají originální modrou pyramidu, kterou pro letošní ročník navrhl Zdeněk Lhotský a vyrobilo ji jeho Studio tavené skleněné plastiky v Pelechově. A ti, kdo byli v Plzni uvedeni do Síně slávy, si odvezli portrét Tomáše Bati, signovaný jeho autorem, uměleckým fotografem Jadranem Šetlíkem.
Seriál Diamanty českého byznysu bude pokračovat 28. května v Ústí nad Labem, 25. června v Pardubicích, 24. září v Olomouci a zakončen bude 22. října v Praze.