pátek 24. ledna 2025
ikona hodiny 8. 4. 2024 07:25

Slovenský prodejce brýlí chce ovládnout celý region CEE

Slovenský eyerim, jeden z největších online prodejců brýlí v regionu CEE, míří do české metropole. Tento krok je součástí strategie na rozšiřování online optických služeb, zpřístupnění optických výrobků a dlouhodobě udržitelného růstu společnosti na mezinárodních trzích. Jeho zakladatelé mají přesto větší ambice – transformovat celé odvětví obchodu s dioptrickými i slunečními brýlemi zejména důrazem na transparentnost.

Foto: Shutterstock.com
Slovenský eyerim, jeden z největších online prodejců brýlí v regionu CEE, míří do české metropole Foto: Shutterstock.com

Eyerim je tak dnes vedle e-shopu s módními značkami primárně první optikou v digitálním prostředí. V loňském roce se pak společnosti podařilo dosáhnou tržeb ve výši 340 milionů korun a zaznamenala 30% meziroční růst. S více než 50 členy týmu působí na 12 trzích napříč Evropou. V roce 2023 zároveň otevřela svou první kamennou pobočku v Bratislavě, která nabízí bezplatné a profesionální měření zraku. Během letošního jara plánuje eyerim otevření nové prodejny i v hlavním městě Česka.

„Naším hlavním cílem je změnit e-commerce segment očních pomůcek. Chceme zákazníkům ve střední a východní Evropě ukázat, že nákup brýlí, a to nejen slunečních, může být jednoduchý, transparentní, ale také rychlý, pohodlný a cenově dostupný. Svým zákazníkům totiž nabízíme sortiment nesrovnatelně levnější, přičemž u dioptrických výrobků na zakázku často několikanásobně levnější. Současně umožňujeme dodání už do týdne, což je v tradičních optikách téměř nemožné. Důležité je samozřejmě dodat, že zákazník netratí na kvalitě. Jen mu umožňujeme dostat se k dioptrickým brýlím bez zbytečných prostředníků. Eyerim tak už dnes není jen e-shop s módními značkami, ale plnohodnotná online optika. Transformujeme tak celé odvětví, do kterého přinášíme výrazně vyšší míru transparentnosti a inovativní technologie, jako je například skenování čoček nebo rozšířená realita,“ popisuje spoluzakladatelka a co-CEO eyerim Yassaman Omidbakhsh.

Eyerim založili v roce 2015 Yassaman Omidbakhsh a Martin Zahuranec, dvojice s předchozími zkušenostmi z e-commerce sektoru v jihovýchodní Asii. První investici následně obdrželi na základě svých předchozích pracovních zkušeností v době, kdy byl projekt pouze na „papíře“. Cílem společnosti je změnit způsob, jakým lidé nakupují brýle, a to poskytováním transparentních, rychlých a cenově dostupných služeb. Díky vlastním značkám brýlí OiO by eyerim a Kohe by eyerim, kamennému obchodu s profesionálním místem pro měření zraku a využívání technologií nezvyklých pro dané odvětví se mu daří lákat stále větší množství zákazníků. Ukazuje tak, že nákup brýlí může být intuitivní a snadný pro každého nehledě na finanční možnosti či věk.

Další stanice: Praha

V roce 2023 dosáhl eyerim tržeb ve výši 340 milionů korun, což představuje téměř 30% meziroční nárůst. Společnost úspěšně odpověděla na nepříznivé makroekonomické podmínky, opětovně vykázala meziroční růst marže a překlopila se do zisku. S více než 50 členy týmu a hlavním sídlem v Bratislavě dnes eyerim operuje na 12 trzích napříč celou Evropou.

Expanze do Prahy je logickým krokem v rámci strategie eyerim, kterou je transformace z módního e-shopu na plnohodnotnou online optiku. Pražská prodejna, jejíž otevření proběhne v následujících měsících, umožní zákazníkům osobně vyzkoušet širokou nabídku rámečků, které jsou k dispozici online, a zároveň nabídne komplexní služby včetně měření zraku, jež eyerim nabízí zdarma.

„Chceme navázat na úspěšné otevření pobočky v Bratislavě, která po všech stránkách překonává naše nejdivočejší očekávání. Například rezervační kalendář na nabízené služby měření zraku je neustále plný. A jsme za to opravdu rádi, s konceptem obchodu, ať už po stránce služeb, designu procesů či propojení s webem, jsme si opravdu vyhráli. Chtěli jsme totiž opravdovou optiku 21. století, a to se nám povedlo. Vše, co jsme se naučili, nyní zúročíme a ještě výrazně posuneme v Praze. Ani tam se ale neplánujeme zastavit a už nyní pracujeme na otevření obchodů v dalších evropských městech. S rostoucím počtem unikátních zákazníků a dominantním postavením v internetovém prostředí oční optiky v regionu CEE totiž budeme pokračovat ve fyzické expanzi a honbou za cílem transformovat odvětví, které podle nás stále zůstává v 90. letech minulého století. Chybí mu moderní technologie, demokratická cenotvorba a především transparentnost,“ dodává spoluzakladatel eyerim Martin Zahuranec.

Samotný kamenný obchod ovšem v podání slovenské společnosti není jen retailový kanál vedle webového e-shopu. Eyerim si totiž zakládá na propojení celého ekosystému, kdy je fyzická pobočka prodloužením značky a jejích hodnot. Cílem je, aby takové místo zákazníci vnímali jako prostor, kde se setkají s filozofií společnosti.

Články autora Filip Matějka

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...

Nejnovější Pohled z praxe

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Pohled z praxe

Virtuální benefitní karta HR počinem roku

První virtuální benefitní kartu uvedla na český trh...
Aktuality

Gruzínské gastro přes Prahu útočí na Evropu

Gruzínská síť vyváženého rychlého občerstvení SKA otevřela druhou...