Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Situace na požárem postiženém Rhodossu se uklidňuje. Na jihu ostrova zůstává momentálně uzavřeno pouze šest hotelů, život na ostrově se vrací do normálu. Informuje o tom Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, která je ve spojení s Ministerstvem cestovního ruchu Řecka, řeckou centrálou GNTO a zároveň federací cestovních kanceláří FedHATTA.
Po devíti dnech trvajících požárů na ostrově Rhodos je situace zcela stabilizována. Požáry poničily přibližně 20 000 ha půdy, evakuováno bylo celkem 25 000 osob a požáry se dotkly 41 hotelů. Momentálně zůstává mimo provoz pouze šest hotelů na jihu ostrova, z celkového počtu více než tisícovky hotelů na celém ostrově.
Zásahy bezpečnostních složek a záchranného systému byly včasné a rychlé, což dokládá fakt, že nedošlo k žádným ztrátám na životech či vážným zraněním. V severní oblasti ostrova, kde se nachází mezinárodní letiště, tráví turisté z celého světa své dovolené bez omezení a jakýchkoliv komplikací. Díky zklidnění vývoje na ostrově se již během pátečního dne vrátili do ČR jak zástupci konzulárního odboru MZV ČR, tak i čeští a slovenští hasiči. Zrušena byla i speciální telefonní linka MZV a v sobotu také nouzový stav, který sloužil pouze ke zjednodušení administrativních postupů.
V pondělí 31. července se konala mezinárodní videokonference pořádaná evropskou asociací cestovních kanceláří ECTAA, které se zúčastnili zástupci AČCKA a české cestovní kanceláře. K téměř devadesáti účastníkům promluvili reprezentanti Ministerstva cestovního ruchu Řecka, dále z národní turistické centrály GNTO a řecké federace cestovních kanceláří FedHATTA.
Od minulé soboty a stupňování požárů na jihu Rhodu české cestovní kanceláře intenzivně řešily evakuaci přibližně 1400 klientů a zajištění náhradního ubytování či repatriaci zpět do ČR během nedělních a pondělních letů. Tuto mimořádnou situaci zvládly cestovní kanceláře vyřešit do 48 hodin. Čeští občané se dostali v pořádku domů repatriačními lety, které vyslaly cestovní kanceláře na své vlastní náklady na Rhodos, a rovněž komerčními lety, na kterých byla dotčeným klientům zajištěna volná místa. Klienti, kteří nechtěli odletět domů, byli ubytováni v hotelích mimo zasaženou oblast a dál pokračovali v dovolené.
AČCKA a zástupci členských cestovních kanceláří by chtěli poděkovat vrchnímu řediteli právní a konzulární sekce Ministerstva zahraničních věcí ČR Martinu Smolkovi a všem jeho kolegům za dosavadní spolupráci a především vstřícnou komunikaci v takto krizových situacích.