středa 22. ledna 2025
ikona hodiny 4. 7. 2023 11:59

EXPO 2025 představí talentované a kreativní Česko

Na národním pavilonu v japonské Ósace bude spolupracovat i CzechTourism

Talent a kreativita pro život. Takové bude stěžejní téma českého pavilonu na Všeobecné světové výstavě EXPO 2025 v Japonsku. Výstava se uskuteční od 13. dubna do 13. října 2025 v Ósace. Na přípravě a zajištění prezentace Česka budou spolupracovat také agentura CzechTourism a Kancelář generálního komisaře, která je od letošního ledna součástí sítě Českých center.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: CzT
Přípravy na Expo 2025 zahájily podpisem memoranda Foto: CzT

Memorandum o spolupráci minulý týden podepsali ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a generální komisař ČR pro EXPO 2025 Ondřej Soška. A to během setkání partnerů české účasti v Lobkowiczkém paláci na Pražském hradě. Na akci zazněly také novinky týkající se příprav, mimo jiné došlo k odhalení skleněné miniatury českého pavilonu.

Japonsko bude světovou výstavu hostit už potřetí v historii. Jako hlavní téma si pro EXPO 2025 zvolilo Vytváření budoucí společnosti pro naše životy. Podtématy pak jsou Ochrana životů, Posilování životů a Spojování životů. Zúčastnit se má 153 zemí a osm mezinárodních organizací.

„Výstavy Expo jsou moderní marketingovou platformou, která se dá velmi dobře využít pro představení Česka. Minulé Expo v Dubaji navštívilo na 24 milionů lidí, letos se očekává návštěvnost až 30 milionů, z toho většina návštěvníků budou Japonci a lidé z regionu a nejbližších zemí. Japonci Česko milují – zejména českou klasickou hudbu, památky UNESCO, české sklo a české sportovce. Současně patří Japonci k nejvíce bonitním turistům. Expo je ideální příležitostí nalákat japonské turisty do Česka. Budeme samozřejmě klást důraz i na bezpečnost naší země,” popisuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává, že Expo je ideální příležitostí pro otevření přímého leteckého spojení mezi Japonskem a Českem.

Memorandum počítá se spoluprací při zajišťování propagace a vytváření image Česka jako atraktivní turistické destinace. Obě podepsané organizace také budou podporovat zřízení přímého leteckého spojení mezi Českem a Japonskem a zvyšování návštěvnosti Česka, a to jak ze strany domácích, tak zahraničních turistů.

„Chceme přispět k lákání japonských turistů do regionů, nejen do Prahy. Česko není jen hlavní město, které je přirozeně nejnavštěvovanější, protože je zároveň i nejdostupnější. Máme v tuzemsku skvělá místa, která bychom měli ukázat světu, v tomto případě zejména potenciálním japonským návštěvníkům. Češi vedle toho hrají prim v řadě nejrůznějších oborů a dali světu řadu skvělých vynálezů, o kterých se často neví, že pochází od nás. To všechno jsou věci, které naši zemi činí neskutečně atraktivní a pomůžou nám vyprávět příběh Česka,“ říká generální komisař české účasti na EXPO 2025 Ondřej Soška.

Česká republika se jako samostatný stát zúčastní světové výstavy EXPO pošesté. Více informací je k dispozici na www.expo2025czechia.com.

Kancelář generálního komisaře je součástí příspěvkové organizace Česká centra zřízené Ministerstvem zahraničních věcí. Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism je příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj. Oba subjekty mají za úkol podporovat dobré jméno České republiky a pomáhat tak nejen tuzemské ekonomice.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...

Nejnovější Cestovní ruch

Aktuality

Regulací Airbnb v Praze by ceny nájmů mohly klesnout až o 9 %

Turisté berou Prahu během vánočního času i blížícího...
Cestovní ruch

Region kolem Sázavy propaguje desková hra

Omalovánky, pracovní listy, mapy, brožura, bloky… a teď...
Cestovní ruch

Prague Visitor Pass využilo meziročně o 80 % turistů více

Městská karta Prague Visitor Pass tento rok zaznamenala...