čtvrtek 23. ledna 2025
ikona hodiny 12. 4. 2023 07:40

Svobodný přístup k zaměstnancům a způsob myšlení

Jak se změnil přístup za poslední dekádu?

Práce z domu či on-line ze zahraničí je zaměstnanci upřednostňovaná stále více než jiné benefity. Dokonce více než vyšší plat. Za poslední dekádu se toho hodně změnilo.

Foto: Fairy Tailors
Jan Vašík Foto: Fairy Tailors

Jak se kreativní agentury přizpůsobují realitě post-covidové doby? Jak probíhají pohovory? Proč je důležitá osobní svoboda nejen v životě, ale také v práci? A co vše musí umět New Biz Developer? Nechte se inspirovat agenturou, která se může chlubit nejen nízkou fluktuací.

Mindset

Za 10 let fungování ušla kreativní a digitální agentura Fairy Tailors skutečně dalekou cestu. Co se ale nezměnilo je mindset, který do jisté míry determinuje filosofii agentury a její fungování. Mindset přitahuje specifické lidi, kteří to mají postavené stejně, jak se tak říká. „Za ty roky jsme si ověřili, že nám to takhle funguje jak na straně lidí, kteří pro nás chtějí pracovat, tak i u lidí na straně klientů, kteří rozhodují o výběru agentury, která pro ně bude pracovat. Ten lidský rozměr, tzn. zda sdílíme určité názory, hodnoty a pohled na svět, je klíčový,“ říká Jan Vašík, zakladatel agentury Fairy Tailors.

Softskills a hardskills

Dále pak na piedestal přicházejí pochopitelně softskills, které dotyčný člověk musí mít. Pro každou jednotlivou agenturní pozici se skillset drobně liší, nicméně v některých aspektech je určitý překryv – jak individuální atributy, tak i ty společné ladí souběžně s agenturou.

V poslední řadě budou agenturu zajímat hardskills a také to, co má dotyčný člověk za sebou. V tomto případě je opět kladen důraz na konkrétní vlastnosti poplatné té které pozici, na kterou se dotyčný kandidát hlásí. „Relativně nově jsme do našeho přijímacího pohovoru zařadili i testování na úrovni psychometrie, se kterou jsme v omezenější míře pracovali již dříve. Ta nám přináší asi takovou míru poznání, kterou bychom získali po 2-3 měsících práce daného člověka u nás v agentuře, což vnímám jako výraznou úsporu času i energie nás všech,“ vysvětluje Jan Vašík.

Pohovor v kreativní agentuře

Proces pohovoru se v mnohém neliší od toho, jak to asi běžně funguje kdekoliv jinde. Možná přibude povídání nicméně celý pohovor probíhá v přátelské a uvolněné atmosféře. Aby agentura, co nejlépe zjistila, jak daný kandidát uvažuje anebo pracuje, pravděpodobně kandidátovi zadá v rámci 1. kola pohovoru domácí úkol. Co se týče zpětné vazby, tak to je něco, na čem by si měla dát agentura záležet. Nikdo z nás nemá rád to ticho po pěšině s přimíchanou nejistotou z budoucího vývoje. „V nedávné době jsme dostali opakovanou pochvalu za to, jak celý pohovor probíhal. Jedna z kandidátek se dokonce vyjádřila v tom duchu, že takovou informačně nabitou zpětnou vazbu snad ještě nikdy v životě nedostala. To nás pochopitelně velmi potěšilo a utvrdilo v tom, že jdeme správnou cestou,“ popisuje Jan Vašík.

Pohovor je individuální záležitost

Pohovor je individuální záležitost, vždy s ohledem na danou pozici, na kterou se daný kandidát hlásí. Pokud si vezmeme například roli accounta, tak tam by agenturu pravděpodobně primárně zajímal inovační potenciál, sociální přesvědčivost, pečlivost, schopnost analytického uvažování a schopnost práce v týmu anebo zda je daný člověk dotahovač a realizátor. Je třeba míra shody vlastností a softskills s něčím, co bychom mohli nazval industry standardem pro danou pozici. Problémem může být například to, kdy daný člověk potřebný softskill anebo vlastnost nezbytnou pro výkon dané pozice nemá. Důležité je pociťovat velkou míru svobody a od každého požadovat míru zodpovědnosti a osobní angažovanosti. Pokud ji kandidát nemá, nebude to vzájemně fungovat.

Pozice New Biz Developera

„Hledáme někoho, kdo se bude chtít spolu s námi ponořit do světa marketingu, pomůže nám růst a zároveň poroste s námi. V portfoliu obchodních skills daného člověka by tedy mělo být vše, co je třeba pro bezproblémové a efektivní fungování New Biz Developera. Mezi klíčové vlastnosti bych osobně zařadil zejména silnou osobní zodpovědnost, dodržování termínu, plnění zadaných obchodních cílů a tah na branku,“ říká Jan Vašík.

Agentura Fairy Tailors poptává někoho, kdo vytipuje a osloví nové klienty a bude se starat především o jejich sociální sítě a vymýšlet pro ně kampaně. Hrubá obchodní strategie existuje, tu bude potřeba respektovat. Jinak ale agentura dává volné pole působnosti a očekává značnou míru proaktivity. Nabízí lidem určitou míru osobní svobody. Na druhou stranu očekává, že tahle volnost a důvěra nebude zneužitá a všechno bude fungovat. Ve Fairy Tailors plně respektují, že každý má nějaké preference a potřeby. Jsou proto plně připraveni nabídnout jak fixní, tak i variabilní složku odměny navázanou pochopitelně na výkon, protože u New Biz Developera jde o výkon především.

Články autora Pavel Kašpar

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...

Nejnovější Trendy

Trendy

Jak zastavit zbytečné vícenáklady?

Na každé fázi životního cyklu stavebních projektů –...
Trendy

Co čeká logistiku a e-commerce v roce 2025?

E-commerce se vloni po pár letech poklesů a...
Videa & Podcasty

Tady se piloti učí bojovat a přežít

EXKLUZIVNÍ REPORTÁŽ. Kokpitem stihačky se rozezní alarm a...