středa 22. ledna 2025
ikona hodiny 20. 2. 2023 10:47

Platforma Oddin.gg cílí na ještě větší interakci a finanční nasazení pro hráče a společnosti

Esport láká diváky, firmy i sponzory. A generuje miliardy

Esport se za posledních několik let stal jedním z nejlukrativnějších a nejrychleji rostoucích trhů na světě. Od předcovidového roku 2017 dokázal svou hodnotu víc než zdvojnásobit ze 300 milionů na téměř 700 milionů dolarů. Na rok 2023 se dokonce předpokládá překročení hranice 2 miliard dolarů a také zdvojnásobení počtu diváků. Digitální videoherní byznys láká hráče, fanoušky i sponzory. Česká analytická platforma Oddin.gg na vlnu tohoto trendu nastoupila v roce 2018 a od té doby nabízí chytré nástroje pro precizní kontrolu financí napříč videoherními turnaji pro všechny zúčastněné strany. Těžit z turnajových vítězství totiž nemusí jen hráči, nýbrž i diváci a fanoušci.

Foto: Shutterstock.com
eSports jsou nový fenomén i v byznysu Foto: Shutterstock.com

„Esport se během relativně krátké doby proměnil z kratochvíle několika hráčů videoher v miliardového giganta s celosvětovým dosahem. Pandemie koronaviru nám navíc ukázala, že esport není tolik ovlivnitelný událostmi ve světě, a vedle herních studií si na něm dokázaly postavit byznys i další subjekty. Což je jeden z důvodů, proč jsme založili platformu Oddin.gg. Chceme lidem umožnit více se zapojit do tohoto fenoménu a podílet se na jeho vývoji a finančním růstu,“ říká Vlastimil Venclík, zakladatel a CEO scaleupu Oddin.gg.

Z esportu se stává velmi výnosný byznys. Velké peníze se točí jak na straně profesionálních hráčů, tak sponzorů videoherního příslušenství, techniky a turnajů, které lákají velké množství fanoušků. Jen za rok 2022 zaznamenal Oddin.gg celosvětově sázky ve výši necelých 450 milionů eur na esportové zápasy, pro které sázkovým kancelářím navrhují kurzy. Jeden z největších esportových týmů, TSM, hlásí tržní hodnotu přes 400 milionů dolarů. Populární battle royale hit Fortnite za několik let vydělal přes 60 milionů dolarů. Counter-Strike: Global Offensive rozdal v rámci turnajových cen téměř 8 milionů dolarů a v rámci největšího turnaje ve hře Dota 2 bylo mezi výherce rozděleno 40 milionů eur.

Být součástí esportové popkultury začíná být pro mladou generaci prestižní. I v České republice se během několika posledních let mnohonásobně zvýšil zájem a lokální týmy získávají i celosvětové uznání. V současnosti je v Česku 15 prestižních esportových týmů včetně favoritů jako Sinners, Esuba, Brute či Enterprise Esports. Ve světě pak funguje více než 600 profesionálních esportových organizací a přední hry turnajů jako Dota 2 či League of Legends dokážou nalákat miliony diváků.

Oddin.gg

Analytická esportová platforma, která se specializuje na monitoring videoherních turnajů předních her esportové scény s cílem nabídnout co nejpřesnější situační modely pro sázkové kanceláře a bookmakery. Docílit toho dokáže skrze strojové učení a moderní analytické nástroje, které zkoumají přes 100 proměnných každou vteřinu zápasu, a dokážou tak přesně předpovídat vývoj v precizně kontrolovaném finančním prostředí.

Chytré oko Ódinovo

Esport se dostává na úroveň profesionálních sportů, což znamená jediné – fanoušci chtějí fandit svým oblíbeným týmům a získat z toho i něco pro sebe. Videoherní struktura je však mnohem komplikovanější než v případě fotbalu či basketbalu. Každou minutu se v zápasech může změnit mnoho detailů a je klíčové včasně vyhodnotit všechny proměnné. Vše je navíc potřeba dělat rychle a přesně, aby byla finanční stránka věci kontrolovaná a pro fanoušky bezpečná.

Za tímto účelem vytvořil český scaleup Oddin.gg unikátní algoritmus poháněný strojovým učením, který dokáže monitorovat esportové turnaje a nabízet hráčům interaktivně se podílet na zápasech. Zápasy navíc v přímém přenosu sledují zkušení tradeři, kteří se skládají z hráčů a koučů. Ti mohou v případě potřeby upravit kurz a prakticky pilotují tipování. Sázkové kanceláře pak mohou mnohem precizněji kontrolovat vývoj zápasů a řídit finanční rizika. Celý systém cílí na zábavu a větší propojení s esportovým světem.

„Trendem posledních několika let je všudypřítomná automatizace a digitalizace. V esportu je tento prvek patrný ještě více, jelikož videohry jsou strukturově velmi komplexní záležitost a společnosti potřebují chytré nástroje, aby jim pomáhaly se na trhu vyznat a jít správným směrem. V našem případě jde o umělou inteligenci, která pomáhá klientům správně nakládat s penězi v rámci esportových turnajů,“ dodává Venclík.

Články autora Tomáš Gajdošík

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...

Nejnovější Trendy

Trendy

Jak zastavit zbytečné vícenáklady?

Na každé fázi životního cyklu stavebních projektů –...
Trendy

Co čeká logistiku a e-commerce v roce 2025?

E-commerce se vloni po pár letech poklesů a...
Videa & Podcasty

Tady se piloti učí bojovat a přežít

EXKLUZIVNÍ REPORTÁŽ. Kokpitem stihačky se rozezní alarm a...