Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V současné době, během ledna, vrcholí největší vlna slev a bonusů v rámci prodejů letních pobytů. Nejvyšší slevy – přes 20 % – byly v minulosti poskytovány při nákupu zájezdu do konce prosince. Některé cestovní kanceláře letos svou First minute nabídku slev okolo 15 % ze standardních cen zájezdů prodloužily do ledna. Vedle finanční slevy poskytují cestovní kanceláře a agentury další bonusy, jako nízká záloha (1-2 tis. Kč /os.), dítě zdarma, parkování na letišti zdarma, možnost změny destinace či posunutí termínu pobytu bezplatně a podobně.
Zájem ze strany českých turistů o letošní letní dovolenou je dle očekávání střídmý, avšak při meziročním srovnání nadále evidujeme rostoucí trend prodejů. V českých CK/CA nakupují zákazníci letecké zájezdy nejvíce do Řecka, Egypta, Španělska, Turecka, Tuniska a Bulharska. Autobusové zájezdy a pobyty na vlastní dopravu jsou prodávány nejčastěji do destinací Itálie, Rakousko, Chorvatsko a Maďarsko. V nabídce cestovních kanceláří lze opět nalézt staronové destinace jako Albánie, Maroko či egyptská Taba. Cestovní kanceláře a agentury evidují také návrat zájmu o poznávací zájezdy do exotiky, který je již ve srovnatelné výši jako před pandemií.
Zvyšování cen probíhalo již v loňské sezóně. Pro letošní sezónu 2023 se průměrná prodejní cena zájezdu zvýšila přibližně o 5-7 %, a to především z důvodu vyššího zájmu českých zákazníků o kvalitnější a tím dražší služby. Průměrná cena prodaného pobytového zájezdu v českých cestovních kancelářích a agenturách činila v roce 2022 okolo 19 000 Kč/os. s leteckou dopravou a 10.000 Kč/os. s autobusovou dopravou.