středa 23. července 2025
ikona hodiny 1. 12. 2022 07:03

Cestovní ruch dostane 140 milionů korun

Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury i podpora marketingových aktivit. Na to se zaměřují dvě výzvy Ministerstva pro místní rozvoj, které podpoří cestovní ruch v České republice částkou 140 milionů korun.

Foto: Shutterstock.com
Miliony na turistickou infrastrukturu Foto: Shutterstock.com

 „Cestovní ruch je v posledních letech velmi zkoušeným odvětvím. Nejprve ho zasáhla tvrdá koronavirová opatření předchozí vlády, nyní čelí důsledkům ruské agrese na Ukrajině. Právě vyhlášené výzvy zlepší potenciál a konkurenceschopnost českých regionů, zvýší povědomí o zajímavých místech napříč Českou republikou a přispějí k zachování zaměstnanosti v tomto odvětví,“ přibližuje výzvy místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

První vyhlášená výzva se zaměřuje na rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu v regionech. Podpoří vybavenost turistických tras, rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích, úpravu lyžařských běžeckých tras, ekologicky šetrnou dopravu v turistických regionech i monitoring návštěvníků. Tím usnadní pohyb turistů v konkrétní destinaci, pomůže rozvoji investic do cestovního ruchu, rozšíří poskytované služby a zvýší jejich kvalitu.

Druhá výzva se zaměřuje na marketingové aktivity v cestovním ruchu. Jejím základním cílem je zvýšení povědomí o nabídce cestovního ruchu v destinacích, zkvalitnění a rozšíření produktové nabídky a zlepšení její koordinace. Podpoří projekty zaměřené na řízení destinací, realizaci marketingových výzkumů, produkty a zavádění inovací v cestovním ruchu, branding destinací a marketingovou komunikací. Novinkou této výzvy je, v reakci na dlouhodobý požadavek ze strany žadatelů, možnost uplatnění osobních, resp. mzdových nákladů souvisejících s realizací projektu.

Ve výzvě pro rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu je připraveno 84 milionů korun. Výše dotace tvoří maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů z celkového rozpočtu akce, maximálně však 10 milionů korun. Výzva na marketingové aktivity v cestovním ruchu má k dispozici 56 milionů korun. Výše dotace tvoří rovněž maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů.

Články autora Veronika Hešíková

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...

Nejnovější Cestovní ruch

Aktuality

Regulací Airbnb v Praze by ceny nájmů mohly klesnout až o 9 %

Turisté berou Prahu během vánočního času i blížícího...
Cestovní ruch

Region kolem Sázavy propaguje desková hra

Omalovánky, pracovní listy, mapy, brožura, bloky… a teď...
Cestovní ruch

Prague Visitor Pass využilo meziročně o 80 % turistů více

Městská karta Prague Visitor Pass tento rok zaznamenala...