středa 22. ledna 2025
ikona hodiny 7. 8. 2022 07:58

Přesné same-day doručení cílí i na nadměrné zásilky

Technologicko-logistická společnost DODO, která na tuzemském i zahraničních trzích soustředí na precizní městskou same-day logistiku, vstupuje do nového segmentu. Po sbírání úspěchů v oblastech rozvozu potravin, hotového jídla či zboží z e-shopů spouští DODO službu Two-men delivery – nový logistický stream zaměřený na rozvoz nadměrného zboží v čele s nábytkem, velkým elektrem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku. I v tomto segmentu je cílem DODO učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání (same-day) a v konkrétním časovém slotu.

Foto: DODO
Two man delivery - služba na poslední míli pro rozměrné zboží Foto: DODO

Přes krátkodobé zpomalení růstu e-commerce je evidentní, že digitalizace retailu bude postupovat i v nadcházející letech, což s sebou pro doručovací služby přináší potenciál dalšího růstu. Jedním ze segmentů, kde digitalizace doposud postupovala pomaleji, je segment nábytku. Jedná se přitom o segment, který dle odhadů serveru Statista v příštích čtyřech letech každoročně poroste o téměř 5 %. V oblasti online nákupů mají tržby z prodeje nábytku do roku 2025 vyrůst dokonce téměř na dvojnásobek a ve Spojených státech již online prodej nábytku tvoří takřka 12 % obratu e-commerce.

Podobně jako u nábytku roste v online prostředí poptávka i v dalších segmentech, pro které jsou typickým rysem velké rozměry a vysoká hmotnost. Lidé si online čím dál častěji objednávají např. tzv. „velkou bílou“ elektroniku, jako jsou lednice, pračky apod. nebo třeba rozměrné sportovní náčiní typu běžeckých pásů či trenažerů. S růstem e-commerce a jejím rozrůstáním do dalších segmentů však rostou také nároky zákazníků na kvalitu doprovodných služeb v čele s rychlostí doručení.

84 % zákazníků volí obchod, který doručuje rychleji

Dle studie zpracované pro DODO agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili. Logistická společnost DODO proto spouští službu, jejímž cílem je přinést rychlé, spolehlivé a přesné doručení zboží až do bytu i právě do segmentů nábytku, objemného elektra či třeba těžkého sportovního náčiní.

„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra. S DODO jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka,“ popisuje start nové služby Ivo Velíšek, CEO DODO pro Českou republiku a Slovensko.

V den objednání a přesném slotu již dorazí nákup potravin i zásilka z lékárny

Spuštění nové služby „Two-men delivery“ je pro DODO cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík či Penny, čerstvého jídla nebo třeba léků, které DODO v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max.

„Pro naši Two-men delivery vidím na českém trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží. A dosavadní reakce ze strany klientů to potvrzují. Například v Maďarsku již se zapojením dvou kurýrů vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ popisuje Peter Menky, Chief Commercial Officer společnosti DODO.

Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde DODO působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku či třeba Německu, což je trh, na kterém DODO rychle roste a má zde velké plány. Mohutná zahraniční expanze je ostatně pro DODO aktuální top prioritou, se kterou firmě pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

Články autora Michal Marek

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...

Nejnovější Pohled z praxe

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Pohled z praxe

Virtuální benefitní karta HR počinem roku

První virtuální benefitní kartu uvedla na český trh...
Aktuality

Gruzínské gastro přes Prahu útočí na Evropu

Gruzínská síť vyváženého rychlého občerstvení SKA otevřela druhou...