pátek 24. ledna 2025
ikona hodiny 28. 3. 2022 12:36

V Brně si pěstují komunikační umělou inteligencí

Na konci února vznikl nový brněnský IT spin-off Coworkers.ai. Firma nabízí unikátní konverzační umělou inteligenci, která vyspěle komunikuje jak psanou, tak hlasovou formou. Na trh ji uvedla softwarová společnost Artin již před dvěma lety a dnes ji v komunikaci se zákazníky využívá například parfumerie Notino, pojišťovna Kooperativa či slovenský operátor Orange. Společnost nyní hledá vhodného investora, který by jí pomohl škálovat jejich služby a rychleji expandovat do dalších zemí.

Foto: Shutterstock.com
Brněnský startup pěstuje umělou inteligenci pro celý svět Foto: Shutterstock.com

Konverzační technologie Coworkers.ai jsou zjednodušeně řečeno uměle vytvořené entity, které dokážou vést s člověkem dialog na celou škálu rutinních témat. Záleží pouze na zadavateli, jaký styl a tonalitu chce umělé inteligenci vtisknout a jaký typ komunikace jí svěří.  Unikátní výhodou technologie je její kontextuální autokorekce. Chatbot i Voicebot se totiž učí z vlastních chyb a s každou další interakcí řeší složitější dotazy.

„Byť se to může zdát jako nevýhoda, začali jsme s českým jazykem, což je jeden z nejobtížnějších jazyků na světě. Dokázali jsme vychytat tradiční problémy, jakými jsou překlepy, hovorové výrazy nebo tvary slov v různých pádech. Věřte mi, že každý další jazyk je už jen lehčí,“ říká Jan Nejvárek, CEO společnosti Artin a dodává: „Základem je proces takzvaného deep learningu. Systém si sám dokáže nastudovat rozsáhlé množství vstupních dat, která mu dáte k dispozici. Nejde jen o jazyky, poradí si i s daty, jakými jsou SPZ, IBAN, e-mailové adresy nebo rodná čísla.“

 

Foto: Coworkers.ai
Tým nadšenců, který vyvíjí unikátní AI komunikační platformu Foto: Coworkers.ai

Od uvedení na trh budí Chatbot i Voicebot zájem mezi společnostmi, které se věnují zákaznické péči, průzkumům trhu nebo přímému prodeji. Lze je ale využít i pro interní potřeby firem nebo jako nástroj konverzačního marketingu. Technologie Coworkers.ai navíc zvyšuje efektivitu práce v kontaktních centrech od malých, která čítají jednotky operátorů, až po ty největší, ve kterých jich pracují tisíce.

„Technologicky je konverzační umělá inteligence už takřka na hranici svých aktuálních možností. I přes to se nám stále daří naplňovat individuální očekávání zákazníků. Což se projevuje nejen pozitivní zpětnou vazbou obchodních partnerů, ale především rostoucími ekonomickými výsledky. V roce uvedení na trh produkt generoval obrat 3 miliony korun, v loňském roce se už vyšplhal na 8 milionů. I bez vstupu investora letos hodláme dosáhnout obratu 13 milionů,“ představuje plány Tomáš Lysek, CEO a jednatel společnosti Coworkers.ai.

Jednatelé společnosti se dále rozhodli pro v tuzemsku neobvyklý způsob motivace svých zaměstnanců, kterých má v tuto chvíli 15. „Mezi firemní benefity jsme zařadili opční program, takzvaný ESOP. Zaměstnancům budeme v následujících pěti letech jako odměnu za kvalitně odvedenou práci rozdávat v ESOPu podíly. Program není ještě vyčerpán, a rádi bychom takto motivovali především stávající i nové kolegy, kteří se podílí na vývoji technologie. Současnou valuaci budeme samozřejmě při ukončení programu přepočítávat a doufáme, že půjde o několikanásobek,“ vysvětluje Luboš Urbančok, CCO a jednatel společnosti Cowokrers.ai.

Nápad na vytvoření komunikační platformy vznikl před třemi lety ve skupině vývojářů brněnské společnosti Artin. Pod její záštitou vznikla už i samostatná značka Coworkers.ai. Ta se pak letos v únoru osamostatnila. Vznik spin-off společnosti, transakci a převod autorských práv dozorovala agentura JIC a prováděla advokátní kancelář Sedálková Legal.

Nejnovější články

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Aktuality

Zakladatelka Canaria Travel získala prestižní ocenění Tourinews

Mezi sedm osobností, které zanechaly významnou stopu v cestovním...
Názory

Jak uniknout z německé pasti? Více odvahy a vikingská inspirace!

Německá ekonomika je “nemocný muž” Evropy a s...

Nejnovější Pohled z praxe

Analýzy

Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců

Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších...
Pohled z praxe

Virtuální benefitní karta HR počinem roku

První virtuální benefitní kartu uvedla na český trh...
Aktuality

Gruzínské gastro přes Prahu útočí na Evropu

Gruzínská síť vyváženého rychlého občerstvení SKA otevřela druhou...