Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Tlak na firmy stoupá – nedostatek zdrojů i zaměstnanců, inflace, růst veškerých nákladů, rozpad globální logistiky, nastupující ESG legislativa… Na tuto situaci logicky musejí reagovat i pojišťovny. Nastává doba, kdy firmy ocení spolehlivého a prověřeného partnera, na kterého se budou moci spolehnout více než kdy jindy. Pokud se bavíme o pojištění, platí to dvojnásob.
RESPECT si zakládá na osobním přístupu ke klientovi. Za 29 let své působnosti na pojistném trhu společnost získala cenné know-how a vybudovala tým nejlepších odborníků na pojištění nejrůznějších segmentů podnikání a kvalitních risk manažerů a likvidátorů pojistných událostí.
Jeden z největších českých hráčů na trhu firemního pojištění. Pojišťovací makléř, specialista na pojištění především velkých průmyslových a podnikatelských rizik a služeb v oblasti risk managementu. Na 600 zaměstnanců ve 41 kancelářích v Česku a na Slovensku pečuje o cca 3 000 společností, pro které řeší výrobní i obchodní rizika. Tržby společnosti přesahují půl miliardy korun, objem spravovaného pojistného je více než šestkrát vyšší. Společnost přitom s pouhým tříčlenným týmem založili v roce 1993 Zdeněk Reibl a Tomáš Urban, tehdy kolegové v britské pojišťovací makléřské společnosti Minet.
„Naše vize je takřka třicet let stejná – být v oblasti pojištění všech druhů rizik nepostradatelným partnerem našich klientů,“ říká Zdeněk Reibl. Výsledky napovídají, že se to daří. Klíčem k úspěchu této společnosti je osobní odpovědnost a důraz na kvalitu služeb. „Pojišťovna je ten, kdo zaplatí případné škody. Ale my jsme ten, kdo má plnou odpovědnost za konkrétní pojistný program. My jsme ten, kdo garantuje klientům dokonalé pokrytí všech možných rizik, spojených s řízením firmy,“ dodává uznávaný expert na průmyslová rizika a jejich pojištění. RESPECT je zkrátka silně proklientsky orientovaným makléřem. Služba klientovi je podstatou celé filozofie, kterou zakladatelé firmy zastávají. Pro Zdeňka Reibla nikdy nebylo cílem být největší nebo nejsilnější, chtěl být nepostradatelný.
Pojištění je bezesporu konzervativní byznys. Ostatně i proto na vývoj ekonomiky reaguje vždy se zpožděním. Špičková makléřská pojišťovací firma si ale zpoždění příliš dovolit nemůže. Zvláště ne dnes, kdy firmy řeší řadu problémů a rizik. I proto je RESPECT, lídr na poli konzervativního byznysu, silně inovativní. Nejenže se vydal cestou digitalizace, ale je zapojen například i do projektu Zelená firma, jehož cílem je ochrana životního prostředí a eliminace negativního dopadu lidských činností pomocí efektivního zabezpečení zpětného odběru a efektivní recyklace odpadů elektrických a elektronických zařízení. Základem jsou ovšem především inovativní služby na míru klientům a jejich potřebám. Ty RESPECT vnímá jako výzvu i příležitost, do které se s velkým nasazením pustí. Příkladem takové inovace může být zřízení call centra pro nahlašování frekvenčních škod pro jednoho významného klienta. A přestože je RESPECT ryze česko-slovenskou makléřskou společností s českým a slovenským vlastníkem, je rovněž rovnocenným a respektovaným hráčem na zahraničním pojistném trhu. „Díky našim zahraničním partnerům, s kterými divize International na denní bázi udržuje přátelské obchodní vztahy, jsme schopni našim klientům zajistit velmi kvalitní mezinárodní pojistné programy s krytím rizik prakticky kdekoliv na světě. A když byl v roce 2017 náš ředitel divize International Tomáš Micka na galavečeru ve Valencii k výročí třiceti let UNiBA poctěn titulem Osobnost UNiBA za přínos obchodu mezi partnery, vnímám to jako uznání, že ani mezi zahraničními partnery nejsme bezejmenným nevýznamným článkem, ale naopak že naše práce a nadšení pro ni má smysl v celosvětovém kontextu,“ vyzdvihuje Zdeněk Reibl.
Jak pracuje RESPECT dokládá jedna skutečná příhoda. Stavební investor pro stavbu luxusního bytového domu požadoval pojištění proti poškození či odumření velmi starého platanu, který se stal ústředním motivem stavby, jíž opticky prorůstal a dodával jí na jedinečnosti. RESPECT i přes pojistné výluky získal pro klienta pojistnou ochranu ze stavebně montážního pojištění. Zachování platanu zajistilo klientovi výjimečnost projektu a exkluzivitu na trhu nemovitostí.