Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Ačkoli se některá jednání přesunula do online prostředí, osobní přítomnost v zahraničí je v některých případech nenahraditelná. V takovém případě je nutné, aby zaměstnanci věděli, že je o ně postaráno. Právě proto ERV Evropská letos zaměřila na pracovní cesty a přichází s novým firemním pojištěním.
Služební cesty jsou velmi specifickým typem zahraničních cest. Každá se liší svým zaměřením, délkou i destinací. Nejčastějším typem služebních výjezdů jsou obchodní cesty, ale roste i počet v oblasti manuálních profesí. Již při balení věcí je proto důležité počítat s tím, že s sebou povezeme vybavení svěřené zaměstnavatelem, které je nutné ochránit v případě poškození nebo ztráty. Aktuálně je také nezbytné, aby byli lidé chránění proti rizikům spojeným s onemocněním COVID-19.
Služební cesty se plánují operativně a několikrát v rámci roku. Pro firmy je tak nejvýhodnější uzavřít rámcovou smlouvu, kterou jsou vyřešeny veškeré pracovní cesty všech zaměstnanců. Takové řešení je finančně výhodnější než jednotlivé sjednávání pojištění pro každou cestu zvlášť. V praxi tak zaměstnavatelé mohou pojištění zcela vypustit z hlavy a spolehnout se, že jsou jejich zaměstnanci na zahraničních cestách vždy správně pojištěni. Výhodou také je, že pojištění pracovních cest lze uplatnit i v rámci České republiky, např. pro teambuildingové akce.
Každá společnost či instituce si může vybrat buď tzv. neohláškovou verzi firemního pojištění, kdy firma na začátku pojistného období nastaví cestovní plán a dále již nemusí cokoli hlásit, ani jméno vyslaného zaměstnance. Tím zcela odpadá jakákoli jeho administrace. Další možností je klasická ohlášková verze. Mezi základní parametry obou variant vždy patří krytí léčebných výloh, samozřejmě včetně onemocnění COVID-19, nonstop asistenční služby, pojištění osobních i firemních věcí či ztráty zavazadel.
Firemní pojištění se vztahuje na léčbu COVID-19, případnou hospitalizaci i nařízenou karanténu. Výhodou je, že ve složitějších případech klienti nemusí vynakládat žádné finanční prostředky. Vše zařizuje asistenční služba a pojišťovna, která poskytne platební garanci. Velmi důležitou částí firemního cestovního pojištění je krytí rizik spojených s karanténou. Reálně totiž může nastat situace, že je jeden z klientů vytrasován a následně musí být do karantény umístěna celá skupina lidí, se kterými cestuje.
Firemní pojištění dále obsahuje bezpečnostní asistenci. Její podstatou je telefonická pomoc, koordinace jednotlivých akcí a u větších potíží také vyslání bezpečnostního konzultanta přímo na místo problému. Služba pomůže v případě jakýchkoliv bezpečnostních potíží v zahraničí. Počínaje nepokoji pod okny hotelu, přes zadržení bezpečnostním aparátem, až po případný únos.
Další novinkou je služba MediCall, díky které mohou klienti konzultovat své zdravotní potíže přímo ze zahraničí s naším lékařským personálem.
Odborníci z pojišťovny doporučí, co dělat ke zlepšení stavu, poradí, jaké lékařské zařízení se o klienta nejlépe postará, vysvětlí, jak by měla postupovat léčba, a v případě potřeby zkonzultují případ s kolegy z jiných lékařských specializací.