Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Hospodářská komora České republiky spustila mezi svými členy Komorový barometr, dotazníkové šetření, kterým dvakrát ročně zjišťuje, v jaké kondici se aktuálně nacházejí tuzemské firmy a jakým překážkám budou čelit. Šetření bude probíhat tři týdny u členských firem ve všech regionech České republiky, hlavních oborech podnikání a u podnikatelů všech velikostí – od živnostníků přes malé a střední podniky až po velké koncerny.
Hospodářská komora se podniků mimo jiné dotazuje, jaká úskalí očekávají v následujících měsících, zda jim porostou zakázky, chystají se zvyšovat ceny, nabírat nebo propouštět zaměstnance nebo zda a jak se připravují na možné další vlny pandemie. Firmy dotazníky obdržely včera večer a dnes ráno, výsledky šetření budou zveřejněny v průběhu září 2021, kompletní detailní výsledky i s komentáři analytiků HK ČR exkluzivně na portálu Komora Plus. Na základě získaných dat Hospodářská komora sestavuje doporučení pro hospodářskou politiku státu.
Výsledky posledního Komorového barometru z ledna 2021 s předstihem před oficiálními ukazateli mimo jiné poukázaly na výrazné zrychlení inflace nebo na opatrný přístup podniků k investování, což jsou klíčové vstupy do celé řady dalších analýz.
Komorový barometr s půlroční periodicitou mapuje kondici členských firem i všeobecnou ekonomickou situaci v zemi. Hospodářská komora výsledky šetření využívá při své činnosti ve vztahu k orgánům státní správy, evropským podnikatelským reprezentacím a také k představitelům Evropské komise. Dále jsou využívány při predikci statistických výsledků výkonnosti české a evropské ekonomiky.