Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
V 1. ročníku soutěže Czech Top Shop 2020, ve které změřily síly kamenné provozovny služeb a zboží, se na prvním místě umístila prodejna ROSSMANN (ulice Komunardů v pražských Holešovicích). Na druhém místě skončila prodejna Nike (Fashion Arena Prague Outlet) a třetí pak prodejna Clinique (OC Westfield Chodov).
„Soutěž Czech Top Shop hodnotí kamenné provozovny prodeje zboží a služeb, které na měsíční bázi navštěvují vyškolení inspektoři. Jde vlastně o určitou analogii Michelinských hvězd udělovaných nejlepším restauracím. Na základě prezentace inspektorů určí celkové výsledky za daný rok odborná porota složená z profesionálů v oblasti maloobchodu, marketingu nebo vzdělávání v tomto oboru,“ vysvětlil Jiří Beran, Managing Partner portálu mistoprodeje.cz a jeden ze členů odborné poroty.
Sedmi hodnotícími kritérii na základě zákaznického zážitku jsou exteriér, koncept a design provozovny, navigace a orientace v provozovně, případně v oddělení či regále, vystavení a prezentace zboží či služeb, POP komunikace včetně probíhajících akcí, personál a využití digitáoních obrazovek.
„Ocenění je potvrzením skvělé práce našeho personálu na této prodejně a jsme velmi potěšeni, že se prodejnímu týmu tuto cenu podařilo získat. Naše prodejna Jubileum v Holešovicích vychází z nového obchodního konceptu, který má zapůsobit na zákazníkovy emoce a zpříjemnit zážitek z nákupu. Důraz byl kladen především na jednoduchý a vzdušný interiér s přehledně uspořádaným zbožím. V této prodejně je pro zákazníky navíc umístěna plnicí stanice na značkovou drogerii do obalu pro opakované použití, příjemným bonusem při nákupu je i Wi-Fi připojení zdarma,“ uvedla Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN.
CZECH TOP SHOP 2020 – na fotografii zleva Marek Těthal (ředitel prodeje společnosti ROSSMANN), Tomáš Prouza (prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR), Olga Stanley (manažerka komunikace společnosti ROSSMANN), Václava Svobodová (specialistka interní a externí komunikace společnosti ROSSMANN), Vladimír Mikel (jednatel společnosti ROSSMANN) a Petr Ritz (ředitel divize průmyslových displejů společnosti SAMSUNG – partner soutěže).
Prodejna Jubileum byla otevřena v létě 2014. Zákazník se v ní zorientuje díky chytré sortimentní navigaci a může si vybrat ze široké nabídky brandových i vlastních značek v kategoriích dekorativní kosmetiky, péče o tělo, dětských produktů, zdravých potravin a spotřebního zboží. Možnost opakovaně si doplňovat značkové výrobky prostřednictvím plnicích stanic šetří životní prostředí.
„Je dobrou zprávou, že i ve složité koronavirové době se všemi dopady do života naší společnosti vznikají soutěžní projekty, motivující jednotlivé obchodníky neustále zlepšovat svoje služby a hledat inovativní řešení, která ocení zákazník jako středobod oblasti retailu,“ shrnul Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a předseda poroty soutěže.