Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
„Rád přijímám do firmy lidi, kteří mají něco společného se sportem,“ řekl mi před několika lety zakladatel a majitel poličské společnosti MEDESA Otakar Klepárník, sám bývalý aktivní sportovec. Sportovci jsou podle něj odolnější jak zdravotně, tak psychicky.
Praktická zkušenost tak jen potvrzuje oprávněnost a potřebnost současných snah zapojit prevenci do firemních zvyklostí. „Sport a pohyb jsou přece jednou z nedílných součástí prevence. A každá firma potřebuje dobré spolupracovníky, zdravé a v dobré psychické i fyzické kondici,“ říká Otakar Klepárník dnes.
Nutno dodat, že na psychiku má značný vliv i atmosféra v pracovním kolektivu, respektive firemní kultura. Sám Otakar Klepárník od založení firmy důsledně buduje vnitřní tvář firmy podle svého přesvědčení a dnes jde v jeho krocích i syn Martin: „Naprosto souhlasím s tím, že zdraví neurčuje jen životní styl člověka, nutná je kvalita pracovního prostředí ve smyslu ergonomie, stravování, zátěže a celkové ochrany a hygieny, a to nejen v současné době, ale je také potřeba sledovat měkčí parametry, jako jsou určitá smysluplnost práce, pozitivní identifikace s firmou, pocit svobody v rámci kolektivu…“
MEDESA jde příkladem. Firemní přístup k zaměstnancům podporuje všemožné pohybové aktivity ať již příkladem šéfů, nebo pozvánkami na různé akce pro dospělé i pro děti. „V tomto smyslu dokonce aktivně podporujeme i to, aby se naši kolegové mohli věnovat organizátorství takových akcí, případně trenérství, na společné akce půjčujeme například mikrobus, podporujeme vlastní sportovní spolek i spolky a kluby z okolí, včetně klubů vrcholového sportu. Ale vzhledem k tomu, co už jsem řekl, zaměřit se jen na sport by bylo málo. Stejně důležité je věnovat se takovým otázkám, jako je smysl a užitek každé u nás vykonávané práce. Tomu věnujeme hodně času, protože když všichni vědí, že jejich práce má smysl a někdo ji potřebuje, je to na výsledcích znát. A pak si můžeme dovolit i tu relativní svobodu, v rozvržení pracovní doby, ve stravování, u přestávek, také home office jsme využívali v poměrně vysoké míře dávno před pandemií. Podporujeme částečné úvazky, postupné odcházení na mateřskou, postupný návrat z ní, postupné odchody do důchodu, brigády a stáže studentů… Prostě vedeme pracovní kolektivy ke spolupráci a vzájemné podpoře, budujeme firmu jako součást lokálního společenství a snažíme se tak vytvořit podmínky pro to, aby se spolupracovníci mohli s firmou identifikovat, být hrdí na to, kde pracují,“ přibližuje běžnou praxi Martin Klepárník.
Skupina firem působící v oblasti zdravotnictví, sociálních služeb a produktů pro vědu a výzkum. Cílem a předností všech společností ve skupině MEDESA je osobní přístup ke každému klientovi, vynikající úroveň produktů a služeb a maximální efektivita a využívání sdílení služeb pro jednotlivé dceřiné firmy ve skupině. Skupina MEDESA zaměstnává více než 100 lidí na celém území České a Slovenské republiky.
Vysvětlovat zaměstnancům, že jejich práce má smysl, je důležité snad podle všech úspěšných manažerů. MEDESA má v tomto ohledu jistou výhodu – pohybuje se v segmentu, jehož smysl a potřebnost jsou velmi zjevné. Vždyť ji reprezentují i takové produkty, jako je unikátní ochrana povrchů CGA Impavir. Mimochodem, na jeho vývoji se v loňském roce právě MEDESA podílela. Je to český výrobek s antibakteriálními účinky, které trvají 120 dní, testován je i na viry. Je jediný na trhu s potravinářským atestem, což potvrzuje Zdravotní ústav v Ostravě i Státní zdravotní ústav. Základem tohoto ochranného prostředku je nanopolymerová antivirová a antibakteriální vrstva, která je otěruvzdorná a voděodolná. Právě tato vrstva znemožňuje život, bakterií, virům, plísním, kvasinkám a jiným zdraví škodlivým mikroorganismům. Je bezpečný pro lidi, zvířata i životní prostředí. A přitom je Impavir využitelný všude tam, kde je zvýšený pohyb a kontakt lidí s povrchy a předměty. Lze jej aplikovat takřka na všechny povrchy od kovů přes hliník, nerez, plasty, porcelán a keramiku, sklo a lakované dřevo až po kůži a koženku. Vzhledem ke svým vlastnostem jde o ochranu, která je efektivní nejen zdravotně, ale i ekonomicky. Vedle tohoto přípravku nabízí MEDESA samozřejmě ucelený sortiment ochranných a hygienických prostředků včetně antigenních testů. „A pořád sledujeme výzkum, abychom mohli reagovat či případně opět spolupracovat,“ uzavírá Otakar Klepárník.