Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Úspěch Elona Muska a jeho Tesly inspiruje další technologické a digitální giganty a naplňuje se vize některých expertů, kteří již na začátku loňského roku předpovídali dramatické přesuny síly mezi výrobci automobilů. Do jejich výroby se – ve spolupráci s tradičními výrobci – stále častěji pouštějí firmy, jejichž doménou jsou digitální technologie.
Rozhodnutí vstoupit do segmentu automobilového průmyslu oznámil jak americký Apple, tak čínský internetový vyhledávač Baidu nebo internetový prodejce Alibaba. Zatímco Apple sází na spolupráci s korejskou automobilkou Hyundai, Baidu spojí své síly s automobilkou Geely, která již deset let vlastní švédské Volvo a Alibaba oslovil největšího čínského výrobce automobilů SAIC Motor. Ve všech třech případech je cílem vytvořit v nejbližších pěti letech autonomní elektromobil. Ten má především pro městský provoz představovat ideál budoucnosti, který určuje požadavek na minimální emise i minimální nároky na řízení a maximální využití chytrých technologií.
Experti předpokládají, že tradiční automobilky – přes masivní investice do nových technologií –nebudou nástupu technologických firem stačit a dojde k zásadním změnám nejen na trhu s automobily, ale především mezi samotnými výrobci. Tyto tendence ještě posiluje to, že zásadní trhy pro nový automobilový průmysl představuje Asie a její megapole a logickým krokem bude centralizace výroby nových chytrých autonomních vozů na asijském kontinentu.